מה ההבדל בין עגורן למנוף

יש מספר הבדלים בין מנוף עגורן צריח לסוגים אחרים של מנופים כגון משאית מנוף או מנוף זרוע

ניתן להתייחס לשאלה מה ההבדל בין עגורן למנוף במספר מימדים כגון, מבנה, טווחים, כושר נשיאה גובה ועוד.

מה ההבדל בין עגורן למנוף אחר היא שאלה תלויית הקשר וראוי לענות עליה בהשוואה למנופים אחרים שגם להם מאפיינים ייחודיים, חלקם משמשים לעיתים לשיתוף פעולה עם מנוף עגורן.

מנוף עגורן, מנוף צריח וגם מנוף מגדל הם לעיתים שמות נרדפים לאותו מנוף שיש מספר סוגים בשימוש נפוץ בעיקר בתחום הבנייה לעבודות הנפה.

מנוף עגורן צריח על פי רוב הינו מנוף נייח בעות משאית מנוף מאופיינת בהיותה ניידת וכך גם מנוף בום, מנוף זרוע וכו'.

לקריאה נוספת:

מה ההבדל בין עגורן למנוף לפי המימדים השונים

מנוף עגורן צריח הוא סוג של מנוף הנפוץ ביותר בתחום הבנייה וגם בתעשיות אחרות בהם מתבצעות הנפות לגובה רב.

יש הבדלים ברורים בין מנוף עגורן צריח בהשוואה לסוגים אחרים של מנופים, כגון מנופים ניידים, מנופים עיליים ומנופים רכובים על משאית.

לפניכם פירוט על מה ההבדל בין עגורן למנופים אחרים עם הסברים גם לגבי סוגי מנופים אחרים.

מה ההבדל בין עגורן למנוף אחר בנושא הניידות

  • מנוף עגורן צריח, מנופי מגדל המכונים גם מנוף עגורן צריח הם נייחים בעיקרון ואף מעוגנים בדרך כלל לבסיס בטון ולעיתים אף מחוברים לבניין או המבנה שאותו הם משרתים.
    הם מוקמים באתר הבנייה ונשארים באותו מקום לאורך כל הפרויקט עד סיומו.
  • מנוף נייד: יש מספר סוגים של מנופים ניידים אשר מיועדים להעברה ממקום למקום בקלות, מנוף נייד יכול לשרת מקומות שונים באותו אתר ו/או לעבור מאתר לאתר.
    יש לעיתים גם מנוף עגורן צריח שיושב על מסילה אשר מאפשרת לו לנוע מנקודה לנקודה.
    מנופים ניידים יכולים גם להיות רכובים על משאיות מנוף או שהם נעים על גלגלים באופן עצמאי בשימוש בכביש באופן אשר, מאפשר להם לנוע באתר הבנייה או לנסוע על הכביש ולהגיע אתם לאתרי עבודה שונים.
  • משאיות מנוף: זהו שילוב בין משאיות שעליו מותקן מנוף מפרקים, מנוף זרוע, מנוף בום וכו' בהתאם לייעוד השימוש. משאיות מנוף מסוגלות לספק שירות דו מימדי, הובלות מנוף וגם עבודות מנוף שונות הכוללות שימוש במנוף המורכב עליהן.
  • מנוף עילי: מנופים עיליים מקובעים למבנה של בניין ונעים לאורך מסילה או קורה המותקנת בתקרה. הם אינם ניידים במובן המסורתי כלומר אינם ניידים עצמאית בין מקומות שונים.

מה ההבדל בין עגורן למנוף

מה ההבדל בין עגורן למנוף מבחינת כושר הרמה:

  • מנוף עגורן צריח: מרבית הסוגים של מנוף עגורן צריח ידועים ביכולת הרמה גבוהה, לרוב מסוגלים להרים מספר טונות או יותר.
    הם משמשים בדרך כלל להרמת משאות כבדים בפרויקטי בנייה בגובה רב ומוצבים שם מתחילת פרוייקט וכמעט עד לסופו.
  • מנוף נייד: מנופים ניידים מגיעים בגדלים שונים, עם יכולות הרמה הנעות בין כמה טונות ועד למעלה מאלף טונות. הם מגוונים עבור מגוון רחב של משימות הרמה.
  • מנופים עיליים: מנוף עילי משמש בדרך כלל להרמה והנעת משאות בתוך אזור מסוים, לעיתים בתוך מבנה.
    יכולת ההרמה של מנופים עיליים בדרך כלל נמוכה יותר בהשוואה למנופי מגדל וניידים אך יש מנופים עיליים בתעשייה המיועדים להרמת משקלים גבוהים ונבנים ומורכבים באופן ייעודי לשם כך.

מה ההבדל בין עגורן למנוף במימד הגובה וטווח הגעה

  • מנוף עגורן צריח: רוב הסוגים של מנוף עגורן צריח יכולים להגיע לגבהים גבוהים מאוד, מה שהופך אותם למתאימים לשרת בנייה של מבנים גבוהים (מנוף עגורן צריח תמיד יתנשא מעל הבניין שאת בנייתו הוא משרת.
    יש למנופי עגורן צריח טווח אופקי ארוך בזכות הזרוע שלהם (זרוע אופקית) והם ניתנים לכוונון והגבהה ככל שהמבנה מתקדם בבניית הגובה.
  • מנופים ניידים: למנופים ניידים יש בום מנוף מרפקים שניתן להאריך וזה מאפשר להם להגיע לגבהים ניכרים, אך ייתכן שהם בעלי טווח אופקי מוגבל בהשוואה למנופי עגורן צריח.
    יש מנופים ניידים בעלי יכולות הנפה לגובה רב מאוד ולעיתים מנופים אלה משמשים לפירוק והרכבה של מנוף עגורן צריח באתר הבנייה או העבודה.
  • מנופים עיליים: למנוף עילי יש טווח תנועה קבוע המוגבל לגובה ולטווח אופקי, בתוך מבנה הבניין, ו/או החצר בו הם מותקנים. והם משמשים בעיקר להרמה והנעת פריטים בתוך אותו אזור.

בבחינת מימד היציבות מה ההבדל בין עגורן למנוף

  • מנוף עגורן צריח: מנופי מגדל עגורנים הם יציבים מאוד באופן יחסי למנופים אחרים בשל הבסיס הקבוע שלהם והשימוש במשקלי נגד מתכווננים.
    יציבות זו של מנוף עגורן צריח חיונית להרמת משאות כבדים לגובה רב.
    יצויין כי בישראל בשנים האחרונות היו מקרים של קריסת עגורנים עם תוצאות קטלניות, לרוב בשל תקלות התקנה לא מקצועית או הפעלה לא מקצועית מספיק.
  • מנופים ניידים: לכל סוגי המנופים הניידים בין אם הם יחידות מנוף נייד עצמאיות או משאיות מנוף נדרשים אמצעים ייעודיים ליצירת יציבות.
    הם נדרשים להשגת יציבות להשתמש במשקולות נגד כדי לשמור על יציבות וכן בפריסת רגלי תמיכה בטווח הבטיחותי המתחייב.
    יציבותם יכולה להיות מושפעת כמובן גם מפני השטח שעליו הם ממוקמים וניצבים עליו.
  • מנוף עיליים: מנוף עילי הוא מטבעו היציב ביותר. מנופים עיליים יציבים מכיוון שהם מחוברים פיזית למבנה או קונסטרוקצית המבנה ואינם מסתמכים על אמצעים חיצוניים נוספים להשגת יציבות.

מה ההבדל בין עגורן למנופים אחרים מבחינת השימוש

  • מנוף עגורן צריח: מנופי מגדל משמשים בדרך כלל בבניית מבנים ובניינים גבוהים.
  • מנוף נייד: מנופים ניידים מגיעים בצורות שונות מאוד אלה מאלה ומשמשים למגוון רחב של משימות הרמה והנפה בתעשיות שונות, לרבות בנייה ווכן להובלות מנוף ושילוח.
  • מנוף עילי: מנופים עיליים משמשים לעיתים קרובות בתהליכי ייצור, במחסנים ובמשימות תעשייתיות מוגדרות אחרות להעברת חומרים ומוצרים כבדים באזור מסוים.

אלו הם ההבדלים העיקריים בין מנוף עגורן צריח לסוגים אחרים של מנופים.

כל אחד מהם מיועד למשימות וסביבות עבודה ספציפיות וחלקם כמו משאית מנוף יכולה לשמש למגוון רחב של עבודות מנוף כולל עבודות מנוף סל הרמה לאדם.

בחירת המנוף תלויה בסוג העבודה ובדרישות הפרויקט וכן בסוג הרמה הדרושה ומאפיינים נוספים של אתר ההנפה.